Ascultă Radio Antena Satelor Live

Românii îşi fac bugete fixe de Black Friday în 2023, pe fondul crizei (studiu)

Procentul românilor care intenţionează să profite de reduceri de Black Friday în acest an a scăzut cu 5 puncte faţă de 2022, ajungând la 57%, de la 62%, conform celui mai recent studiu MKOR privind cumpărăturile de Black Friday, dat miercuri publicităţii.

Românii îşi fac bugete fixe de Black Friday în 2023, pe fondul crizei (studiu)
Foto: pixabay

08 Noiembrie 2023, 10:41

Astfel, 6 din 10 români intenţionează să facă achiziţii de Black Friday în 2023, în scădere comparativ cu 2022, iar 8 din 10 români au un buget dedicat, faţă de doar 20% anul trecut.
'Am reluat studiul privind planurile românilor de Black Friday pentru că ne-am dorit să vedem cum au evoluat preferinţele faţă de anul trecut. Rezultatele arată că, deşi interesul pentru cumpărăturile de Black Friday se menţine relativ ridicat, românii adoptă o abordare mai prudentă în 2023, gestionându-şi mai bine bugetul alocat. Totul pe fondul unui pesimism general privind situaţia economică actuală', menţionează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.
Datele studiului arată că şi-au făcut planuri pentru reducerile din luna noiembrie în special persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, părinţii cu copii minori şi cei fără copii. Faţă de 2022, a crescut interesul pentru articolele de Fashion (+14%).
'Cei hotărâţi să meargă la cumpărături de Black Friday îşi fac lista cu 2-3 săptămâni înainte de 1 noiembrie. Gen Z şi persoanele fără copii tind să fie mai spontane, 2 din 10 preferă să decidă pe moment ce cumpără', relevă studiul.
Pe fondul climatului economic incert, majoritatea românilor care intenţionează să profite de reducerile de Black Friday şi-au făcut deja un buget orientativ. Doar 1 din 5 români mai merg la cumpărături fără un plan financiar prestabilit, faţă de 4 din 5 în 2022. Sumele sunt în principal alocate în funcţie de resursele financiare disponibile şi preţul produselor de pe lista de cumpărături.
Şi în acest an, electronicele şi electrocasnicele se află în topul preferinţelor, deşi interesul a scăzut cu 7 procente faţă de 2022. Cu un procent similar s-a redus şi apetenţa pentru produsele IT&C, de la 34% în 2022 la 27% anul acesta, bărbaţii fiind mai interesaţi de această categorie de produse (32%).
În schimb, articolele de modă (îmbrăcăminte încălţăminte, accesorii etc.) câştigă teren, înregistrând un interes crescut cu 14% din partea cumpărătorilor. Iar interesul este chiar mai mare pentru Gen Z (64%) şi femei (58%).
Achiziţionarea produselor sau serviciilor dorite, la preţuri mai bune, rămâne motivul principal pentru care 6 din 10 români cumpără de Black Friday. În plus, ocazia este preferată şi de cei care vânează ofertele în general (36%). Reducerile din noiembrie sunt şi un bun prilej de a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau diverse alte aniversări.
Potrivit studiului, online-ul rămâne mediul de achiziţie preferat de Black Friday, deşi 1 din 4 români vor miza pe mixul dintre magazinele fizice şi cele online.
Mediul online este preferat şi când vine vorba de căutarea de informaţii privind ofertele disponibile de Black Friday. Aplicaţia mobilă a magazinului şi reţelele de socializare sunt cele mai accesate, cu particularităţi în funcţie de vârstă. Reclamele TV sunt o sursă de inspiraţie pentru o treime dintre cei care au planuri de Black Friday.
Datele sunt extrase din studiul 'Cumpărăturile de Black Friday', pe care MKOR îl derulează recurent începând cu 2022. Eşantionul este reprezentativ naţional pe criterii de gen, vârstă şi distribuţie geografică, ţinta fiind populaţia generală, cu vârsta între 18 şi 55 ani, perioada - noiembrie 2022/noiembrie 2023.
MKOR Consulting este o agenţie de cercetare de piaţă inovativă, care combină experienţa practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA şi expertiza pentru a oferi o înţelegere aprofundată a mediului de business. MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii. AGERPRES

România îşi asumă un rol de lider în promovarea energiei solare la nivel regional şi global, prin aderarea la Alianţa Solară Internaţională
Economic 03 Decembrie 2023, 14:27

România îşi asumă un rol de lider în promovarea energiei solare la nivel regional şi global, prin aderarea la Alianţa Solară Internaţională

România îşi asumă un rol de lider în promovarea energiei solare la nivel regional şi global, prin aderarea la Alianţa Solară...

România îşi asumă un rol de lider în promovarea energiei solare la nivel regional şi global, prin aderarea la Alianţa Solară Internaţională
Ţările dependente de vânzarea de ţiţei şi gaze riscă să piardă trilioane de dolari până în 2040
Economic 01 Decembrie 2023, 09:15

Ţările dependente de vânzarea de ţiţei şi gaze riscă să piardă trilioane de dolari până în 2040

Ţările care sunt dependente de vânzarea de ţiţei şi gaze riscă să piardă trilioane de dolari până în 2040, în timp ce scade...

Ţările dependente de vânzarea de ţiţei şi gaze riscă să piardă trilioane de dolari până în 2040
Studiu INS privind stabilitatea economică
Economic 28 Noiembrie 2023, 16:27

Studiu INS privind stabilitatea economică

Trei dintre sectoarele economiei vor fi marcate de stabilitate , în următoarele trei luni - estimează managerii companiilor...

Studiu INS privind stabilitatea economică
Andronache (ANRE): Prosumatorii vor ajunge la o capacitate instalată de circa 1.500 megawaţi până la finalul acestui an
Economic 27 Noiembrie 2023, 14:35

Andronache (ANRE): Prosumatorii vor ajunge la o capacitate instalată de circa 1.500 megawaţi până la finalul acestui an

Numărul prosumatorilor a ajuns în prezent la 97.000, cu o capacitate instalată de 1.225 de megawaţi, urmând să ajungă la...

Andronache (ANRE): Prosumatorii vor ajunge la o capacitate instalată de circa 1.500 megawaţi până la finalul acestui an
Românii încă au de învățat la capitolul educație financiară
Economic 23 Noiembrie 2023, 22:52

Românii încă au de învățat la capitolul educație financiară

Un studiu realizat recent în țara noastră arată că mai mult de 40% dintre români nu ar avea bani să se întrețină o lună dacă...

Românii încă au de învățat la capitolul educație financiară
Românii, campioni în UE la procentul din cheltuieli alocat pentru alimente
Economic 23 Noiembrie 2023, 13:49

Românii, campioni în UE la procentul din cheltuieli alocat pentru alimente

Gospodăriile din România au fost în 2022 pe primul loc în Uniunea Europeană după ponderea ocupată de cheltuielile pentru...

Românii, campioni în UE la procentul din cheltuieli alocat pentru alimente
Impozite și TVA mai mari pentru microîntreprinderi
Economic 22 Noiembrie 2023, 15:40

Impozite și TVA mai mari pentru microîntreprinderi

Impozite și TVA mai mari pentru microîntreprinderi și pentru cei care care comercializează băuturi și produse care conțin...

Impozite și TVA mai mari pentru microîntreprinderi
IMM-urile din industria HoReCa se reunesc la Constanța în cadrul Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, ediţia 2023
Economic 22 Noiembrie 2023, 13:13

IMM-urile din industria HoReCa se reunesc la Constanța în cadrul Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, ediţia 2023

Pavilionul Expozițional Constanța găzduiește ediția 2023 a Târgului Întreprinderilor Mici și Mijlocii din industria HoReCa,...

IMM-urile din industria HoReCa se reunesc la Constanța în cadrul Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, ediţia 2023