Educația digitală și cea pentru viață intră în școli ca materii opționale noi
Curriculumul școlar pentru ciclul gimnazial se îmbogățește semnificativ cu două noi discipline adaptate nevoilor actuale ale societății, menite să dezvolte competențele digitale și sociale ale elevilor, programele acestora fiind avizate recent printr-un ordin semnat de ministrul Educației și Cercetării, Daniel David.
Articol de Antena Satelor, 22 Decembrie 2025, 15:54
Potrivit sursei citate, programa pentru opţionalul 'Elemente de educaţie media digitală' vizează formarea a două competenţe esenţiale, dat fiind că tinerii şi copiii sunt expuşi zilnic la un volum tot mai mare de informaţii din mediul digital, iar reţelele de socializare şi conţinuturile online le influenţează modul de a gândi, de a comunica şi de a înţelege lumea:
- gestionarea interacţiunii cu media folosind principiile cetăţeniei democratice, atât pentru exprimarea propriilor idei prin intermediul diverselor tipuri de media, cât şi pentru utilizarea responsabilă a tehnologiilor digitale;
- analizarea critic-reflexivă a interacţiunii cu media şi cu tehnologiile digitale, cu scopul înţelegerii influenţei şi a efectelor acestora în relaţie cu sine, ca receptor, şi cu societatea.
Programa şcolară pentru disciplina opţională 'Educaţie pentru viaţă: alege! acţionează! inspiră!' este organizată astfel:
- Clasa a V-a - 'Eu Aleg!: autocunoaştere, identificarea şi ierarhizarea valorilor, fundamentarea deciziilor pe principii personale sănătoase';
- Clasa a VI-a - 'Eu Acţionez!: transformarea intenţiilor în fapte, asumarea responsabilităţii personale, colaborare şi perseverenţă';
- Clasa a VII-a - 'Eu Inspir!: dezvoltarea influenţei pozitive, leadership colaborativ, rezilienţă şi curaj în faţa provocărilor'.
Prin activităţi interactive (studii de caz, jocuri de rol, proiecte, exerciţii de creaţie artistică şi reflecţii scrise), programa urmăreşte să sprijine dezvoltarea integrată a patru domenii majore de conţinut: autocunoaştere şi valori personale, dezvoltare emoţională şi socială - de la intenţie la acţiune şi responsabilitate personală, leadership - influenţă pozitivă şi colaborare, rezilienţă şi adaptare în faţa provocărilor.
Documentele au fost trimise pentru a fi publicate în Monitorul Oficial.








