Ce se întâmplă când vrem să renunțăm la serviciile turistice achiziționate on line?
Trăim în epoca internetului. Așa cum era de așteptat, on line-ul a pătruns și în sfera achizițiilor de bunuri și servicii. De la cumpărarea de electrocasnice, haine și încălțăminte, până la plăți de facturi și angajarea de personal, internetul ne ușurează viața și ne scurtează timpul operațiunilor.
09 Octombrie 2015, 18:43
Ce se intampla insa atunci cand achizitia facuta on line nu ne multumeste? Sau din diverse motive, vrem sa renuntam la bunul sau serviciul respectiv?
In cazul obiectelor vestimentare, incaltamintei, bunurilor electro-casnice, etc exista un termen stipulat - de regula doua saptamani, in care marfa poate fi returnata fara nici o obligatie sau penalitate.
Nu la fel stau lucrurile atunci cand vine vorba de serviciile turistice sau de transport achizitionate on line. In cazul in care, sa zicem , facem o rezervare pentru un pachet turistic sau o calatorie cu avionul pe internet si din diverse motive, nu mai putem efectua calatoria lucrurile se complica. Conditiile in care se poate anula rezervarea difera de la un furnizor la altul si sunt strict prevazute pe site-ul acestuia.
Invitata in cadrul emisiunii „Vrem sa stii”, avocata Elena Moise din partea Centrului European al Consumatorului atrage atentia asupra faptului ca, in anumite cazuri, exista un anumit termen in care se poate anula rezervarea fara penalitati, alteori anularea implica penalitati de la bun inceput.
Cuantumul acestora poate varia intre un anumit procentaj din costul serviciului pana la pretul acestuia in intregime.
Exista si situatii cand anularea rezervarii este posibila dar acestea sunt legate de imposibilitatea furnizorului de a furniza serviciul, sau modifcarea ofertei de catre furnizor, iar consumatorul nu este de acord cu aceasta.
„Este foarte important, a mai spus avocata Elena Moise, ca beneficiarul sa citeasca atent mentiunile de pe site, iar daca acestea nu sunt clare, sa nu ezite sa solicite precizari suplimentare de la acesta. Iar daca drepturile i-au fost prejudiciate, consumatorul se poate adresa Centrului European al Consumatorului, daca este vorba de raporturi internationale, sau organelor nationale abilitate, daca este vorba de furnizori din Romania.”