Despădurirea, principala problemă de sustenabilitate a ţării, în viziunea românilor
Despădurirea reprezintă principala problemă de sustenabilitate a ţării în viziunea românilor şi a doua problemă din lume, după poluarea aerului, potrivit unui studiu Reveal Marketing.
11 Octombrie 2022, 08:25
Caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decât confortul oferit de proximitatea faţă de acesta (65%). Schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este percepută ca fiind cea mai importantă soluţie pentru a construi o societate sustenabilă, informeaza Agerpres.
Românii îşi doresc mai multă implicare din partea companiilor în iniţiative sustenabile, îndeosebi prin încurajarea reciclării (18%), educarea populaţiei înspre un stil de viaţă sustenabil (11%) şi prin utilizarea de materiale/ambalaje reciclabile (10%).
Adesea alegerea corectă nu este şi cea uşoară, iar românii sunt pregătiţi să parcurgă distanţe mai mari pentru a cumpăra produse sustenabile.
Alegerea unui produs care corespunde atât nevoilor personale, cât şi de mediu nu este una uşoară pentru consumatori. Conform rezultatelor studiului, preţul accesibil (79%) completat de caracterul sănătos (ingrediente naturale - 72%), şi sustenabil (producţie în mod responsabil - 69%, grija faţă de mediul înconjurător - 67%) al produsului sunt cele mai importante atribute în alegerea unui produs.
Valori crescute ale acestor atribute sunt prezente în particular în cazul familiilor moderne şi a celor tradiţionale, segmente de consumatori cunoscute ca fiind ghidate în viaţa de zi cu zi de valori precum sănătate, siguranţă, grijă şi protecţie.
Românii consideră că problemele de sustenabilitate actuale pot fi combătute în principal prin responsabilizarea cetăţenilor, reglementările guvernelor şi iniţiativele companiilor.
Dacă ne referim la problemele de sustenabilitate din prezent, românii consideră distrugerea zonelor naturale ca fiind cea mai mare problemă cu care se confruntă ţara noastră (50%) şi a doua cea mai mare problemă la nivel global (38%), după poluarea aerului (42%).
Teama generalizată legată de distrugerea constantă a zonelor naturale şi de consecinţele acesteia asupra mediului şi calităţii vieţii îi determină pe 6 din 10 români să declare că în maximum 5 ani ar trebui dublate ca volum suprafeţele împădurite.
În ceea ce priveşte acţiunile companiilor care au cel mai mare potenţial să determine un comportament de consum mai responsabil în rândul cetăţenilor, se numără încurajarea reciclării (18%), practicarea unor preţuri accesibile pentru produsele sustenabile (12%) şi educarea populaţiei prin promovarea sustenabilităţii(11%).
În aceeaşi ordine de idei, 6 din 10 români sunt de părere că dublarea suprafeţelor împădurite este o acţiune cu caracter sustenabil ce ar trebui implementată cu prioritate în următorii 5 ani.
Foto: pixabay