Programul "Casa Verde Fotovoltaice" demarează vineri. Ghidul complet al înscrierii și actele necesare
Începând de vineri, 26 septembrie, persoanele fizice pot solicita înscrierea în programul "Casa Verde Fotovoltaice", o inițiativă guvernamentală menită să încurajeze utilizarea surselor de energie regenerabilă și să sprijine tranziția către un mediu mai curat.
Articol de Petruț Mazilu, 24 Septembrie 2024, 17:10
Programul oferă subvenții pentru instalarea de panouri fotovoltaice, facilitând astfel accesul la energie solară pentru proprietarii de locuințe.
Programul are în acest an o finanţare record de 2 miliarde de lei.
"Noutatea programului de anul acesta este legată de cuantumul sumei finanţate. Mărim de la 20.000 la 30.000 de lei finanţarea din partea AFM. O altă noutate este că vom finanţa pentru prima dată acumulatori, unităţi de stocare a energiei electrice"ť, a declarat ministrul Mediului, Mircea Fechet, într-o conferinţă de presă.
Astfel că oamenii vor putea consuma noaptea electricitatea pe care o produc în timpul zilei şi o stochează în baterii.
Capacitatea minimă a panourilor solare va fi de 3 kW pentru un beneficiar, iar cofinanţarea din partea beneficiarilor va fi de 10%, respectiv 3.000 de lei.
După înscrieri, persoanele fizice vor începe să-şi aleagă instalatorii dintre cei de pe lista publicată de AFM.
Documente necesare pentru înscrierea în programul Casa Vede Fotovoltaice
Înscrierea se va face în aplicaţia AFM, pe regiuni, iar unităţile de cult vor avea la dispoziţie o sesiune separată, iar în acest an va fi doar o singură zi de înscrieri pentru fiecare regiune.
Documente necesare
Conform ghidului de finanţare realizat de Administraţia Fondului pentru Mediu documentele care trebuie încărcate în aplicaţie sunt:
- actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie;
- certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;
- extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea;
- copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală.
În cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte că solicitantul este proprietar sau deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren; nu vor fi admise extrasele de carte funciară cu menţiunea "neutilizabile în circuitul civil".
Extrasele de carte funciară pot fi obţinute de solicitant şi în format electronic.
Documentele emise în format electronic vor fi încărcate de solicitanţi în aplicaţia informatică în acelaşi format în care au fost eliberate de autorităţile sau instituţiile emitente.
Nu se vor admite documentele reprezentând scan sau printscreen după documentul emis în format electronic.
Solicitanţii înscrişi au la dispoziţie 90 de zile pentru a-şi alege un instalator.
Acesta verifică documentaţia depusă de solicitant şi, în cazul în care are nevoie de clarificări, poate trimite, o singură dată, o solicitare prin intermediul aplicaţiei AFM, la care solicitantul trebuie să răspundă în maximum 10 zile, altfel este respins.
AFM publică apoi listele cu cei admişi şi cu cei respinşi.