Se lansează proiectul politici publice alternative pentru copiii cu deficiențe auditive și vizuale
C4C - Communication for Community, anunță desfășurarea proiectului „Acces la educație incluzivă de calitate pentru copiii CES cu deficiențe auditive și vizuale (EDU-CES)”.
02 August 2018, 11:25
Proiectul este destinat îmbunătățirii politicilor publice privind accesul la educație și calitatea serviciilor educaționale oferite copiilor cu deficiențe auditive și vizuale.
Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătățirea accesului la educație pentru copiii CES cu deficiențe de tip auditiv și vizual, al creșterii calității procesului educațional adaptat nevoilor acestora, și al asigurării egalității de șanse și nediscriminării acestora în școală.
Proiectul își propune sa crească capacitatea organizațiilor neguvernamentale de a se implica în acțiuni de formulare și promovare de propuneri alternative la politicile publice inițiate de Guvern. EDU-CES va oferi un cadru de dezvoltare a unei rețele și a unor parteneriate între societatea civilă și factorii instituționali relevanți în vederea derulării de activități de advocacy.
Unde poți testa hipoacuzia la copii, pe echipamente performante
Rezultatele așteptate ale proiectului EDU-CES sunt:
- 45 reprezentanți ai C4C și ai altor ONG-uri instruiți în domeniul elaborării și monitorizării politicilor publice și în activități de advocacy;
- O analiză privind accesibilitatea și calitatea serviciilor educaționale furnizate în România copiilor cu dizabilități de tip vizual și/sau auditiv;
- Un studiu comparativ privind politicile publice existente în statele europene;
- 4 propuneri de politici publice alternative elaborate și promovate;
- Rețeaua EDU-CES destinată promovării accesului la educație de calitate și fără bariere pentru copii cu cerințe educaționale speciale (având minim 100 organizații membre);
- 8 consultări regionale de elaborare a propunerilor de politici publice alternative organizate cu participarea reprezentanților ONG-urilor și ai instituțiilor competente;
- Un eveniment național de promovare a propunerilor de politici publice alternative organizat la nivel central cu participarea reprezentanților ONG-urilor și ale instituțiilor competente;
- 3 propuneri de politici publice alternative, acceptate la nivelul Ministerul Educației Naționale și/sau al Parlamentului.