Ascultă Radio Antena Satelor Live

Zborurile anulate şi întârziate din luna mai au afectat peste 20.000 de pasageri

Cele 57 de zboruri anulate şi 116 zboruri întârziate înregistrate pe aeroporturile din România, în luna mai, au afectat peste 20.000 de pasageri, reiese dintr-o analiză de specialitate.

15 Iunie 2018, 15:01

Conform datelor centralizate de FlightClaim.ro, unul dintre cei mai importanţi jucători din Europa în ceea ce priveşte obţinerea de compensaţii pentru pasagerii companiilor aeriene, întârzierile au avut o durată de trei până la şapte ore şi au afectat atât zborurile directe, cât şi conexiunile pe aeroporturi mari din Europa. Astfel, mulţi dintre cei peste 20.000 de pasageri afectaţi au ajuns cu întârziere la destinaţie, iar alţii chiar au pierdut conexiuni intercontinentale şi zboruri pe distanţe lungi.

Aeroportul care a întâmpinat un număr ridicat de curse anulate şi întârziate este "Henri Coandă" din Bucureşti, iar companiile aeriene care au avut curse cu probleme sunt predominant companiile low-cost, precum Ryanair, Wizz Air şi Blue Air.

Specialiştii menţionează că, în funcţie de durata întârzierii, pasagerii care se confruntă cu probleme de întârzieri sau anulări ale curselor aeriene pe care le-au contractat sunt eligibili la compensaţii între 250 şi 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.

Cu toate acestea, sub 2% dintre aceşti pasageri se preocupă să solicite compensaţia de 250, 400 sau 600 de euro de la companiile aeriene sau prin firmele specializate.

"Acest procent extrem de mic se datorează slabei cunoaşteri a drepturilor pasagerilor, dificultăţilor de a intra în contact direct cu compania aeriană sau pur şi simplu lipsei de timp. Procesul este foarte simplu: pasagerul nu plăteşte nimic, trimite detaliile zborului către firma care se ocupă de obţinerea compensaţiei, semnează o împuternicire, iar firma respectivă se ocupă de tot procesul cu compania aeriană, asta însemnând uneori inclusiv acţionarea în instanţele judecătoreşti. Tot procesul durează în medie două luni şi de cele mai multe ori pasagerul primeşte compensaţia de până la 600 de euro de la compania aeriană, din care firma care s-a ocupat de obţinerea compensaţiei opreşte un comision pentru administrarea cererii pasagerului", explică olandezii de la FlightClaim.ro

FlightClaimEU.com, companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau overbooking pentru a obţine compensaţiile legale de la companiile aeriene, este prezentă pe piaţa europeană de doi ani şi în România de un an.

Compania FlightClaim.ro a obţinut, până în prezent, compensaţii pentru 20.000 de pasageri din întreaga Europă şi pentru 5.000 de pasageri din România.

Sursa: AGERPRES

Cum recunoști o escrocherie înainte să devii victima ei. Vechi trucuri pentru a păcăli oameni
Utile 04 Iunie 2025, 13:35

Cum recunoști o escrocherie înainte să devii victima ei. Vechi trucuri pentru a păcăli oameni

Deși trăim într-o eră a tehnologiei și a digitalizării, escrocheriile tradiționale rămân surprinzător de eficiente, mai ales...

Cum recunoști o escrocherie înainte să devii victima ei. Vechi trucuri pentru a păcăli oameni
Ghid ANAF pentru veniturile din arenda bunurilor agricole: Cum se calculează impozitul și contribuțiile
Utile 03 Iunie 2025, 13:26

Ghid ANAF pentru veniturile din arenda bunurilor agricole: Cum se calculează impozitul și contribuțiile

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat un nou ghid dedicat contribuabililor care obțin venituri din...

Ghid ANAF pentru veniturile din arenda bunurilor agricole: Cum se calculează impozitul și contribuțiile
Extrasele de carte funciară sunt acum disponibile online, fără costuri
Utile 02 Iunie 2025, 10:23

Extrasele de carte funciară sunt acum disponibile online, fără costuri

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a anunțat că, începând de luni, 2 iunie, extrasele de carte...

Extrasele de carte funciară sunt acum disponibile online, fără costuri
Copiii trebuie învățați să nu ofere niciodată date personale online
Utile 29 Mai 2025, 11:13

Copiii trebuie învățați să nu ofere niciodată date personale online

Într-un context digital tot mai complex, copiii trebuie educați de timpuriu cu privire la riscurile oferirii datelor...

Copiii trebuie învățați să nu ofere niciodată date personale online
Cererea de finanțare pentru Rabla 2025, disponibilă online pe site-ul AFM
Utile 22 Mai 2025, 14:17

Cererea de finanțare pentru Rabla 2025, disponibilă online pe site-ul AFM

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a publicat modelul cererii de finanţare pentru ediţia 2025 a Programului „Rabla”,...

Cererea de finanțare pentru Rabla 2025, disponibilă online pe site-ul AFM
Cum repari o poartă stricată - ghidul gospodarului
Utile 19 Mai 2025, 22:10

Cum repari o poartă stricată - ghidul gospodarului

Vrei să te gospodărești singur? Să repari lucruri pe lângă casă?. Iată câteva sfaturi pentru repararea porții.

Cum repari o poartă stricată - ghidul gospodarului
Tot mai mulţi români cad victime unei noi înşelăciuni online şi pierd importante sume de bani sub promisiunea unor câştiguri rapide
Utile 18 Mai 2025, 23:35

Tot mai mulţi români cad victime unei noi înşelăciuni online şi pierd importante sume de bani sub promisiunea unor câştiguri rapide

Tot mai mulţi români cad victime unei noi înşelăciuni online şi pierd importante sume de bani sub promisiunea unor câştiguri...

Tot mai mulţi români cad victime unei noi înşelăciuni online şi pierd importante sume de bani sub promisiunea unor câştiguri rapide
Ritualul înnoirii - lucrări specifice de prmăvară, pe lângă casă
Utile 17 Mai 2025, 21:56

Ritualul înnoirii - lucrări specifice de prmăvară, pe lângă casă

Primăvara este anotimpul renașterii, al curățeniei, al începutului unui nou ciclu agricol și gospodăresc. La sat, acest sezon...

Ritualul înnoirii - lucrări specifice de prmăvară, pe lângă casă