Cea mai mare ecologizare de pe Via Transilvanica
De Ziua Biodiversităţii sărbătorim cea mai mare ecologizare de pe Via Transilvanica. Peste 3.300 de voluntari au participat în trei judeţe, în cadrul unei acţiuni organizate de Asociaţia Tăşuleasa Social

22 Mai 2025, 14:32
Ziua Bună pe Via Transilvanica a reunit comunităţi întregi într-o amplă acţiune de igienizare desfăşurată simultan în trei judeţe - Hunedoara, Caraş-Severin şi Mehedinţi. Aceasta este cea mai mare intervenţie de acest fel de pe Via Transilvanica până în prezent, parte a unui demers mai amplu ce îşi propune acoperirea treptată a întregului traseu cu sprijinul comunităţilor locale. În total, peste 3.300 de voluntari au participat la acţiune, dintre care 2.700 sunt elevi şi profesori, colectând 16.500 de kilograme de deşeuri.
Ziua Bună pe Via Transilvanica este un proiect de educaţie ecologică şi voluntariat iniţiat de Asociaţia Tăşuleasa Social în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, prin platforma de sustenabilitate După Noi. Lansat în 2015, proiectul urmăreşte să creeze o legătură autentică între tineri şi natură, prin acţiuni concrete de protejare a mediului, ateliere educaţionale despre biodiversitate şi campanii de conştientizare desfăşurate în şcoli şi comunităţi de-a lungul traseului Via Transilvanica. Elevii, profesorii, părinţii şi autorităţile locale devin astfel actori activi într-un proces de transformare pozitivă a spaţiului natural şi social.
Rezultatele acţiunii de ecologizare
Etapa acţiunii de ecologizare din 2025 a avut loc simultan în judeţele Hunedoara, Caraş-Severin şi Mehedinţi, mobilizând peste 3.300 de participanţi - elevi, profesori, părinţi adoptivi de kilometri, autorităţi locale şi comunităţi - care au pornit pe traseu încă de dimineaţă. În doar câteva ore, aceştia au colectat peste 16.500 de kilograme de deşeuri, acoperind astfel aproximativ 1.000 de kilometri din traseul Via Transilvanica.
Astăzi, 22 mai, de Ziua Internaţională a Biodiversităţii, lansăm Albumul Biodiversităţiis, un album foto digital realizat de copiii participanţi la acţiunile de ecologizare. Prin obiectivul lor, natura devine mai mult decât un peisaj. Albumul reuneşte imagini surprinse de elevi în timpul activităţilor de pe traseu şi reflectă diversitatea vieţii pe Via Transilvanica aşa cum este văzută prin ochii lor. E un gest simbolic prin care atragem atenţia asupra frumuseţii naturii şi a responsabilităţii pe care o avem faţă de ea, alături de noua generaţie.
Copiii din şcolile participante la ecologizarea de pe Via Transilvanica s-au înscris într-un concurs foto, cu peste 90 de lucrări trimise. Dintre acestea, 20 de fotografii câştigătoare au fost selectate pentru a fi incluse în Albumul Biodiversităţii, fiecare fiind însoţită de o descriere realizată cu sprijinul unui partener Tăşuleasa Social, evidenţiind grija şi atenţia copiilor faţă de mediul înconjurător.
'Ziua Bună pe Via Transilvanica este mai mult decât un proiect de ecologizare - este un exemplu de ce poate însemna o colaborare cu sens între mediul privat, societatea civilă şi comunităţi locale. Parteneriatul nostru cu Tăşuleasa Social ne oferă şansa să construim, an de an, nu doar un traseu curat, ci şi o cultură a responsabilităţii faţă de natură. Iar albumul creat de copii arată clar cum implicarea practică în educaţie generează respect real pentru natură şi responsabilitate pentru mediul înconjurător', a declarat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România
Proiectul se bazează pe trei piloni esenţiali: creşterea gradului de conştientizare, educaţie şi implicarea activă. Printr-o abordare integrată, reuşeşte să formeze nuclee dinamice în şcoli şi comunităţi, care după participarea la atelierele tematice despre biodiversitate şi conservare devin oportunităţi concrete de învăţare şi schimbare. Mai mult decât atât, proiectul pune accent pe implicarea directă a elevilor, cadrelor didactice, părinţilor şi autorităţilor locale, creând astfel un parteneriat real şi durabil în sprijinul mediului înconjurător.
'Ziua Bună pe Via Transilvanica rămâne un proiect aproape de sufletul nostru, pentru că aduce laolaltă comunităţi din zone rurale şi urbane, care învaţă să protejeze natura şi să aibă grijă de drumul care îi uneşte. După şapte ani, este o bucurie să vedem cum această iniţiativă creşte în fiecare an, datorită implicării voluntarilor, autorităţilor locale şi partenerului nostru de încredere, Coca-Cola HBC România. Albumul Biodiversităţii, creat de copiii care au fost parte din această acţiune, ne arată încă o dată că educaţia prin implicare lasă o amprentă de durată', menţionează Alin Uşeriu, Preşedintele Asociaţiei Tăşuleasa Social.
Comunicat