Electrificarea liniei ferate Oradea - Cluj s-a împotmolit în erori de proiectare
Modernizarea și electrificarea infrastructurii feroviare care conectează municipiile Oradea și Cluj-Napoca înregistrează un decalaj semnificativ de aproximativ 12 luni, generat de dificultăți tehnice apărute în etapa de proiectare, iar un termen precis pentru darea în folosință nu poate fi avansat în acest moment, deși blocajele sunt în curs de soluționare, a declarat premierul Ilie Bolojan.
Articol de Antena Satelor, 12 Decembrie 2025, 14:50
'Proiectul liniei de cale ferată este, din păcate, întârziat. Are o întârziere de aproximativ un an de zile, generată în principal de situaţia de la jumătatea lucrărilor dintre oraşele Huedin şi Aleşd, unde au fost întârzieri de proiectare de peste un an de zile şi unde, discutând chiar astăzi cu domnul secretar de stat Savin de la Transporturi, care gestionează zona de feroviar, înţeleg că problemele sunt în fază de deblocare', a afirmat Ilie Bolojan.
Comparând situaţia cu tronsoanele Autostrăzii A3, Ilie Bolojan a menţionat că, la calea ferată, constrângerile sunt şi mai mari decât pe partea de rutier, fiind nevoie de o mobilizare mai bună, de deblocarea unor aspecte tehnice care au făcut ca pe tronsonul Huedin-Aleşd să nu se lucreze.
Premierul a subliniat că este un proiect strategic pentru România care va trebui finalizat, pentru a se reface conectarea feroviară cu Europa şi a fi reluată circulaţia trenurilor.
El a enumerat mai multe cauze precum preţurile, scăderea vitezei de transport pe calea ferată, lucrările care au fost făcute şi, uneori, şi lipsa de modernizare a materialului feroviar.








