Mașinile electrificate au ajuns la aproape jumătate din piața auto din România
Înmatriculările de autoturisme noi din România au înregistrat un avans considerabil de 39% în luna septembrie a anului 2025 comparativ cu aceeași perioadă din 2024, conform datelor publicate joi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Această creștere este susținută de un salt similar al vehiculelor „electrificate” (39,3%), care dețin acum o cotă de piață de 48,7%.

Articol de Petruț Mazilu, 09 Octombrie 2025, 09:33
Potrivit sursei citate, autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total piaţă) au înregistrat, în intervalul de referinţă, un volum de 12.409 de unităţi, iar în ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 48,9%, urmat de Clasa C cu o cotă de 29,7% şi Clasa B cu o cotă de 16,7%.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna septembrie a acestui an, faţă de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină au crescut cu 40,8%, până la o pondere de 45%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o creştere de 45%, la 6,4%.
În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea au consemnat, în luna septembrie 2025, o creştere de +12%, ajungând la o pondere de 18,3% din totalul pieţei de autoturisme.
Pe de altă parte, autoturismele 'electrificate', respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate - BEV şi PHEV), precum şi cele mild-hibrid şi full hibrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) deţineau, în luna septembrie a anului 2025, o cotă de piaţă de 48.7%, fiind cel mai important segment de pe piaţa românească, care depăşeşte cu cota deţinută de motorizările pe benzină şi motorină.
În această marjă, autoturismele full electrice deţineau o cotă de 6% din piaţă, iar cele plug-in hibrid 6,5%.
La nivelul primelor nouă luni, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost: Dacia Spring, cu 1.177 unităţi şi o scădere de 47% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Hyundai Kona cu 516 unităţi şi Tesla Model 3 cu 355 unităţi.
În ceea ce priveşte autoturismele Plug-In, top 3 modele din primele nouă luni ale anului 2025 este condus de Ford Kuga şi Hyundai Tucson, cu câte 501 unităţi fiecare, urmate de Volkswagen Tiguan, cu 440 unităţi.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla, cu 3.166 unităţi şi o creştere de 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmat de Dacia Duster, cu 2.525 unităţi, şi Toyota Yaris Cross, cu 2.076 unităţi.
Autoturismele mild hybrid au pe primul loc din top 3 Dacia Duster, cu 5.008 unităţi, urmat de Hyundai Tucson, cu 1.528 unităţi, şi Ford Puma, cu 1.194 unităţi.
Vehiculele comerciale uşoare plus minibus au înregistrat o creştere cu 33,8%, iar cele grele plus bus sunt cu 40,6%, faţă de luna similară a anului 2024.