7 tipuri de fraude în mediul online. Cum vă protejați?
Poliţia Română, împreună cu Europol şi Federaţia Europeană a Băncilor lansează o campanie de prevenire a celor mai întâlnite 7 tipuri de fraude în mediul online.
18 Octombrie 2018, 07:21
Timp de o săptămână se va acţiona pentru creşterea gradului de conştientizare cu privire la acest fenomen infracţional.
Internetul a devenit foarte atractiv pentru infractorii cibernetici. Autorii folosesc metode ingenioase şi promisiuni, cu scopul de a obţine bani sau informaţii financiare valoroase de la potenţialele victime. „Scrisorile nigeriene” nu mai sunt de mult timp singurele tipuri de fraude în mediul online. Tacticile folosite de infractorii informatici sunt din ce în ce mai inovative şi greu de detectat. Începând cu însuşirea nelegală a calităţii de manager al unei companii, până la punerea în scenă a unor false relaţii de dragoste, autorii de astăzi fac tot ce pot să obţină ceea ce vor – banii şi/sau datele dumneavoastră.
Aşa cum a fost menţionat în Raportul EUROPOL- Internet Organised Crime Threat Assessment (IOCTA) 2018, acţiunile de tip social-engineering continuă să se dezvolte, devenind motorul principal al criminalităţii pe internet, iar phishing-ul este cea mai frecventă formă.
Infractorii utilizează tehnicile de social-engineering pentru a atinge mai multe scopuri: obţinerea datelor personale, piratarea conturilor, furtul identităţii, iniţierea unor plăţi ilicite în numele victimelor, ori să convingă victima să facă orice tip de activităţi împotriva propriului interes, precum transfer de bani ori divulgare de date. Un singur click, în astfel de situaţii, poate compromite o întreagă organizaţie.
Conform recomandărilor unui raport elaborat de EUROPOL, cea mai eficientă metodă de apărare împotriva ameninţărilor de tip social-engineering este reprezentată de educaţia potenţialelor victime, care, în cazul de faţă, pot fi reprezentate de toţi cei care accesează internetul.
Creşterea gradului de informare şi conştientizare a publicului general cu privire la modalităţile de identificare a comportamentelor şi tehnicilor deluzorii va conduce la o siguranţă ridicată în mediul online, atât pentru beneficiari, cât şi pentru patrimoniul acestora.
Materialele de promovare, elaborate pentru această campanie, includ informaţii şi recomandări cu privire la cele mai întâlnite 7 tipuri de fraude în mediul online şi cum pot fi acestea evitate:
Fraude în mediul online – Frauda Mesaj de la şef – CEO fraud vizează angajaţii autorizaţi să efectueze plăţi.
Autorul sună sau trimite un e-mail, pretinzând că este unul dintre managerii companiei şi îi determină să plătească o factură falsă ori să efectueze un transfer din contul firmei.
Fraude în mediul online: Recomandări pentru angajatori:
– fiţi conştienţi de riscuri şi asiguraţi-vă că angajaţii sunt informaţi şi conştienţi;
– încurajaţi-vă angajaţii să proceseze cererile de plată cu prudenţă;
– implementaţi protocoale interne privind plăţile;
– puneţi în aplicare o procedură pentru a verifica legitimitatea cererilor de plată primite prin e-mail;
– actualizaţi securitatea tehnică.
Fraude în mediul online – Recomandări pentru angajaţi:
– aplicaţi în mod strict procedurile de securitate pentru plăţi şi achiziţii publice. Nu trebuie omisă nicio etapă!
– verificaţi întotdeauna cu atenţie adresele de e-mail atunci când gestionaţi informaţii sensibile/transferuri de bani. Fraudatorii folosesc adesea e-mailuri de tip copycat, unde un singur caracter diferă de original;
Citeste continuarea pe CLUJMANIFEST