Ascultă Radio Antena Satelor Live

Peste 2,2 milioane de facturi emise de Electrica Furnizare vor fi recalculate

Electrica Furnizare a stornat peste 2,2 milioane de facturi care nu cuprindeau compensarea şi plafonarea de la 1 noiembrie.

Peste 2,2 milioane de facturi emise de Electrica Furnizare vor fi recalculate

20 Ianuarie 2022, 06:02

Astfel, urmează să emită un număr egal de noi facturi recalculate, se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Astfel, până în acest moment, comisarii ANPC au finalizat 94 de acţiuni de control, în întreaga ţară, alte 100 aflându-se în curs de derulare.
Până acum, au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii şi măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.
Inspectorii ANPC au constatat că nu a fost aplicată plafonarea şi compensarea preţurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021; tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei, nu cuprinde consumul zilnic de referinţă, inclusiv marja de 10%; informările privind compensarea facturilor de energie electrica şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea; nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor.
ANPC a constatat şi nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenţilor de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
Totodată, contractele emise nu conţin preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate.
S-au constatat şi diferenţe de preţ între două notificări privind preţul emis de operatorul economic unui consumator, împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuţiile de serviciu; nerespectarea termenului de răspuns; procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preţ au fost primite de consumatori; practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative; furnizarea de energie electrică, fără licenţă; nerespectarea termenului de facturare şi facturarea comasată pe două luni.
Comandamentul pentru Energie îşi continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

RADOR
Foto: Pixabay

Etichete : recomandare
Ministrul Cseke Attila dă asigurări că există finanţare în 2025 pentru continuarea programului de construire a creşelor
Social 01 Iulie 2025, 10:37

Ministrul Cseke Attila dă asigurări că există finanţare în 2025 pentru continuarea programului de construire a creşelor

Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila, a inaugurat, marţi, o nouă creşă în municipiul...

Ministrul Cseke Attila dă asigurări că există finanţare în 2025 pentru continuarea programului de construire a creşelor
Sărăcia a afectat o treime din populația României în 2024
Social 30 Iunie 2025, 11:44

Sărăcia a afectat o treime din populația României în 2024

Institutul Național de Statistică (INS) a publicat recent date alarmante privind sărăcia în România, arătând că peste 3,5...

Sărăcia a afectat o treime din populația României în 2024
Peste o treime dintre români nu au acces la canalizare și stații de epurare
Social 27 Iunie 2025, 11:24

Peste o treime dintre români nu au acces la canalizare și stații de epurare

Potrivit celor mai recente date publicate de Institutul Național de Statistică (INS), doar 60,7% din populația rezidentă a...

Peste o treime dintre români nu au acces la canalizare și stații de epurare
Peste 17 kg de ambalaje returnate, în medie, de fiecare român prin sistemul SGR
Social 19 Iunie 2025, 13:04

Peste 17 kg de ambalaje returnate, în medie, de fiecare român prin sistemul SGR

Românii au început să adopte în mod activ Sistemul Garanție-Returnare (SGR), introdus oficial în noiembrie 2023. Până în luna...

Peste 17 kg de ambalaje returnate, în medie, de fiecare român prin sistemul SGR
Protest al Confederaţiei Naţionale Sindicale „Cartel ALFA”
Social 12 Iunie 2025, 08:28

Protest al Confederaţiei Naţionale Sindicale „Cartel ALFA”

Confederaţia Naţională Sindicală 'Cartel ALFA' va declanşa, în 12 iunie, acţiunile de protest, prin organizarea unei...

Protest al Confederaţiei Naţionale Sindicale „Cartel ALFA”
Cetățenii pot descărca aplicația pentru CI electronică direct de pe site-ul MAI
Social 09 Iunie 2025, 11:11

Cetățenii pot descărca aplicația pentru CI electronică direct de pe site-ul MAI

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță că aplicația destinată gestionării cărții electronice de identitate este...

Cetățenii pot descărca aplicația pentru CI electronică direct de pe site-ul MAI
Bogdan Ivan: Mecanismul adoptat de Guvern acoperă până la finalul anului salariile angajaţilor de la Salina Praid
Social 02 Iunie 2025, 16:38

Bogdan Ivan: Mecanismul adoptat de Guvern acoperă până la finalul anului salariile angajaţilor de la Salina Praid

Mecanismul de ajutor adoptat de Guvern luni, care va fi acordat SALROM, cuprinde şi acoperirea salariilor angajaţilor care...

Bogdan Ivan: Mecanismul adoptat de Guvern acoperă până la finalul anului salariile angajaţilor de la Salina Praid
Persoanele care nu restituie un bun găsit în termen de 10 zile riscă dosar penal și chiar închisoare
Social 02 Iunie 2025, 11:30

Persoanele care nu restituie un bun găsit în termen de 10 zile riscă dosar penal și chiar închisoare

Conform legislației în vigoare, orice persoană care găsește un bun pierdut este obligată să îl predea autorităților sau...

Persoanele care nu restituie un bun găsit în termen de 10 zile riscă dosar penal și chiar închisoare