Cum reacționează românii la criză. Cinci scenarii
Românii și-au schimbat comportamentul economic, trecând de la economisire și reducerea drastică a cheltuielilor în lunile stării de urgență la majorarea cumpărăturilor bazate pe calitate în perioada de relaxare.

21 Iulie 2020, 07:26
Două treimi din populație își mută achizițiile din magazinele fizice în mediul online și acum preferă produsele românești în locul importurilor, arată un studiu publicat ieri de compania de consultanță financiară EY România.
Ca profil, cumpărătorul „devine atent la calitate, preferă produsele locale și este pregătit să migreze către cumpărături online”, notează autorii studiului intitulat „Comportamentul consumatorului român în contextul COVID -19”.
Sănătatea proprie și a familiei și efectele crizei sanitare asupra situației financiare sunt principalele elemente care îngrijorează în prezent peste 64% dintre consumatori. Urmează preocupările privind accesul la necesitățile de bază (28%), relațiile personale (30%) și restricționarea libertăților (32%).
De asemenea, studiul evidențiază faptul că în perioada de relaxare a măsurilor de restricție sunt observabile următoarele scenarii de comportament:
1. Revenire la normal. Cheltuielile rămân în mare parte neschimbate pe acest segment format din consumatorii cel mai puțin preocupați de pandemie, pentru care viața nu a fost niciodată afectată cu adevărat;
2. Precaut, dar extravagant. Această variantă apare în rândurile celor cu venit mediu spre mare. Ei sunt foarte concentrați pe sănătate, dar relativ optimiști, în pofida unei credințe puternice că o recesiune globală se apropie.
Vor cheltui mai mult în domenii importante pentru ei; Ca profil, cumpărătorul „devine atent la calitate, preferă produsele locale și este pregătit să migreze către cumpărături online”, notează autorii studiului intitulat „Comportamentul consumatorului român în contextul COVID -19”.
Sănătatea proprie și a familiei și efectele crizei sanitare asupra situației financiare sunt principalele elemente care îngrijorează în prezent peste 64% dintre consumatori. Urmează preocupările privind accesul la necesitățile de bază (28%), relațiile personale (30%) și restricționarea libertăților (32%).
De asemenea, studiul evidențiază faptul că în perioada de relaxare a măsurilor de restricție sunt observabile următoarele scenarii de comportament:
1. Revenire la normal. Cheltuielile rămân în mare parte neschimbate pe acest segment format din consumatorii cel mai puțin preocupați de pandemie, pentru care viața nu a fost niciodată afectată cu adevărat;
2. Precaut, dar extravagant. Această variantă apare în rândurile celor cu venit mediu spre mare. Ei sunt foarte concentrați pe sănătate, dar relativ optimiști, în pofida unei credințe puternice că o recesiune globală se apropie. Vor cheltui mai mult în domenii importante pentru ei;
Citeste continuarea AICI
Foto: pixabay