Acestea sunt cele mai periculoase aeroporturi din lume (GALERIE FOTO)
Atunci când călătorim cu avionul, cu toţii ne dorim ca aterizarea şi decolarea să fie în siguranţă. De multe ori, factori externi sau întâmplări neprevăzute fac ca aceste manevre să fie riscante şi încărcate de emoţii.
07 Octombrie 2018, 17:26
În lume există câteva aeroporturi în care nici abilitaţile celor mai exerimentaţi piloţi nu pot face ca aterizările şi decolările să fie fie în deplină siguranţă.
Pistele construite pe gheață sau cele care se opresc brusc în fața unui munte, avioane care trec riscant de aproape de locuri populate fac din aceste călătorii aviatice adevărate aventuri, în care primejdiile mortale pot apărea la orice manevră.
În timpul decolării sau aterizării pe aceste aeroporturi, oamenii se agață de scaune, temându-se pentru viața lor.
Iată în câteva imagini, care sunt cele mai periculoase aeroporturi din lume.
1. Aeroportul Tenzing-Hillary, Nepal
Aeroportul Tenzing-Hillary, situat în estul Nepalului, este unul dintre cele mai periculoase aeroporturi din lume. Pe acest aerodrom aterizează majoritatea celor care doresc să escaladeze Vârful Everest. Autoritățile din Nepal au botezat aeroportul după primii doi oameni care au reușit să escaladeze Everestul: Sir Edmund Hillary și Tenzing Norgay.
De altfel, cei doi alpiniști au contribuit la construirea acestui aeroport, în 1964. De ce este el atât de periculos?
În primul rând, el se află la altitudinea de 2.845 de metri și este minuscul. Are o singură pistă, atât pentru decolare, cât și pentru aterizare.
Pista, care are doar 160 de metri, face ca aterizările să aibă loc mereu la limită.
Mai mult, la capătul sudic al pistei se află o prăpastie, în timp ce capătul nordic se termină într-un perete stâncos. De aceea, orice aterizare sau decolare de pe aeroport este periculoasă.
Gradul mare de risc îi descurajează pe mulți piloți și pasageri, care preferă să evite acest aeroport. De altfel, Autoritatea pentru Aviație Civilă din Nepal le permite doar piloților cu experiență să aterizeze aici.
Cerințele sunt ca piloții să fi efectuat cel puțin 100 de misiuni de decolare și aterizare pe piste scurte, timp de cel puțin un an, în Nepal.
2. Aeroportul Toncontin, Honduras
Aeroportul Toncontin, din Honduras, este o provocare pentru orice pilot. Acesta are o pistă scurtă, care îi pune la încercare până și pe cei mai experimentați aviatori. Mai mult, la capătul pistei, avionul trebuie să facă o întoarcerere de 45 de grade, pentru a nu se ciocni de munții dimprejur.
3. Aeroportul Internațional Gibraltar, Marea Britanie
Ce este unic la Aeroportul din Gibraltar este că pista lui se intersectează cu… un bulevard. Este vorba de Bulevardul Winston Churchill, care duce la cel mai mare complex sportiv din zonă: stadionul Victoria.
Atunci când un avion aterizează, traficul pe bulevard este oprit, iar mașinile și pietonii așteaptă până când pista este degajată.
4. Aeroportul Svalbard, Norvegia
Aeroportul Svalbard este cel mai nordic aeroport din lume pe care au loc zboruri de pasageri. Aerogara se află în Arhipelagul Svalbard, situat între Norvegia și Polul Nord.
Din cauză că este situat în nordul extrem, aeroportul a fost extrem de greu de construit. Lucrările structurale au fost realizate cu gheață, unul dintre hangare fiind fixat în pământ cu ajutorul unor piloni masivi de gheață.
Aeroportul are și o pistă ieșită din comun, construită pe un strat de permafrost. Asta înseamnă că stabilitatea ei depinde de starea gheții de dedesubt.
De-a lungul timpului, schimbările sezoniere au cauzat denivelarea serioasă a suprafeței de aterizare. De aceea, pista trebuie reparată în permanență, iar aterizările nu sunt dintre cele mai line.
5. Aeroportul Princess Juliana, St. Martin
Aeroportul Princess Juliana se află pe Insula Saint Martin, din Arhipelagul Caraibe.
Aici, fiecare aterizare sau decolare este cu emoții, deoarece avioanele trec razant pe deasupra unei plaje aglomerate.
Dar faptul că avioanele le trec la mică distanță deasupra capului nu îi descurajează pe oameni să se adune pe Maho Beach, pentru a admira spectacolul.
Pista de aterizare a acestui aeroport este destul de scurtă, iar piloții apreciază greu altitudinea la care se află, din cauza valurilor.
Nici decolările nu sunt lipsite de pericole. Decolarea se realizează direct spre un munte, iar avionul este forțat să ia altitudine brusc, pentru a nu se ciocni.
În fiecare an se rănesc turiști pe plajă, încercând să testeze suflul avionului la decolare.