-

Tot mai mulţi români folosesc tranzacţiile bancare în sistem electronic, iar activitatea de curierat a înregistrat un nivel foarte mare la nivel naţional.

La fel de mult a crescut însă şi numărul înşelăciunilor prin intermediul acestor servicii, mai ales asupra persoanelor vârstnice, precum şi tentativele de furturi de date bancare. Potrivit experţilor, cel puţin în privinţa a tranzacţiilor bancare şi a plăţilor electronice există metode pentru prevenirea şi combaterea fraudelor. Pe pagina de internet a comerciantului trebuie să existe informaţii clare despre nume, adresă, telefon, informaţii despre principalele caracteristici ale produselor şi serviciilor comercializate, inclusiv preţul total al acestora. Consumatorii au dreptul să returneze produsele cumpărate.
Dorel Fechete, comisar şef adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj: „Legea stabileşte un termen de 14 zile calendaristice, în care poţi renunţa la achiziţie fără a oferi un motiv şi fără costuri suplimentare. Dacă vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea produsului, consumatorul plăteşte returul. Atenţie! Există anumite cazuri în care nu te poţi retrage, din contra, cum ar fi pentru produsele care sunt realizate după specificaţiile tale, precum şi înregistrările audio-video ori programele informatice.”
Preţul şi garanţia trebuie evidenţiate, mai spune specialistul. „În unele situaţii precum cazurile de fraudă, dacă ai plătit prin card, poţi utiliza procedura refuzului la plată, pentru a-ţi recupera suma plătită în principiu, contacteaza bancă pentru a afla mai multe amănunte referitor la utilizarea cardului.”
Modalităţile de livrare trebuie, de asemenea, prezentate cât mai clar, astfel încât cumpărătorul să ştie când şi mai ales cum va intra în posesia produselor cumpărate.

RADOR
Foto: Pixabay