-

Sanatos si verde

Terapia cu lumină s-a dovedit deja a fi eficientă împotriva depresiei sezoniere, care apare mai ales în timpul iernii, când intensitatea luminii și expunerea la soare sunt scăzute. Un studiu indică acum că terapia cu lumină este, de asemenea, superioară antidepresivelor pentru depresia majoră.

Împotriva tuturor formelor de depresie, terapia cu lumină funcționează mai bine decât antidepresivele

Așa-numita depresie majoră este o boală „reală” care necesită tratament medical. Pe lângă măsurile care vizează îmbunătățirea stilului de viață (dietă, activitate fizică, somn etc.), se utilizează convențional antidepresivele și psihoterapia. Terapia cu lumină, care constă în expunerea zilnică la o sursă care imită lumina naturală, ar putea fi o alternativă interesantă, deoarece nu are efecte secundare în comparație cu medicamentele, este bine tolerată și nu este foarte restrictivă.
În timpul acestui experiment, efectele terapiei cu lumină (ședințe de 30 de minute în fiecare dimineață la trezire) au fost comparate cu cele ale unui antidepresiv (fluoxetină) și o combinație de terapie cu lumină + antidepresiv la 122 de pacienți cu depresie. După 8 săptămâni de tratament, lumina singură sau în combinație cu antidepresive se descurcă mai bine decât antidepresivele singure. Rata pacienților îmbunătățiți este de 76%, 50% și, respectiv, 29%, în timp ce remisiunea se referă la 58,6% dintre pacienți, 43,8% și, respectiv, 20%.

În concluzie, terapia cu lumină este mai eficientă decât antidepresivele. De asemenea, are ca efect potențarea efectelor antidepresivelor.Mecanismul implicat rămâne de elucidat, dar implică cu  siguranță o resincronizare a ceasului nostru biologic prin lumină.

Depresia majoră necesită consultarea medicului

Trebuie remarcat faptul că, în cazul unei depresii cu debut brusc, care sugerează o depresie sezonieră (ușoară și tranzitorie), putem încerca terapia cu lumină (lampă de 10.000 Lux). Pe de altă parte, adevărata depresie (tristețe intensă, pierderea interesului etc., care durează în timp) necesită consultarea medicului dumneavoastră. El poate sugera terapie cu lumină sau un alt tip de tratament.

Foto: Pixabay

Dacă te confrunți cu depresia, să te trezești devreme ar fi... salvarea ta. Cercetările arată că persoanele care se trezesc devreme sunt mai puțin predispuse la această tulburare mentală comună.

Evantaiul de beneficii și daune ale cafelei și cofeinei - dovedit științific sau simplă suspiciune - este larg deschis.

Pagina 8 din 375