-

Știm numărul de pași pe care trebuie să-i facem în fiecare zi?

Scris de

Vești bune pentru cei mai puțin sportivi dintre noi ... Conform unui nou studiu, nu ar fi necesar să se atingă cei 10.000 de pași zilnici recomandați de OMS pentru a beneficia de efectele pozitive ale mersului pe jos.

Făcând 4.400 de pași pe zi ar fi suficient pentru a-și reduce riscul de moarte timpurie.
Mersul pe jos este bun pentru sănătatea ta. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă chiar să faci 10.000 de pași pe zi sau 30 de minute de mers pe jos. Cu toate acestea, nu este nevoie să ocoliți blocul, dacă nu ați atins acest obiectiv. Potrivit unui nou studiu publicat de revista JAMA Internal Medicine, această activitate ar avea efecte benefice asupra sănătății noastre de la 4.400 de pași pe zi.

Mersul scade riscul morții timpurii

Incapabili să cunoască cu certitudine originea științifică a recomandării a 10.000 de pași pe zi, cercetătorii americani și japonezi au decis să examineze corelația dintre numărul de pași, intensitatea mersului și rata mortalității.

Pentru aceasta, oamenii de știință au înregistrat numărul de pași parcurși pe parcursul a 7 zile de 16.741 de femei a căror vârstă medie a fost de 72 de ani folosind un pedometru. Participanții care au făcut 4.400 de pași pe zi au avut o rată a mortalității mai mică în cei 4 ani de studiu, comparativ cu cei care au parcurs 2.700 de pași.

În plus, cercetătorii au observat că cu cât mersul era mai lung, cu atât rata mortalității scădea. Cu toate acestea, această tendință descendentă se stabilizează odată cu atingerea pragului de 7.500 de pași pe zi. Pe de altă parte, nu este nevoie să vă grăbiți în timpul călătoriei. Conform datelor colectate, intensitatea exercițiului nu ar avea niciun impact asupra sănătății.

8 din 10 femei fac mai puțin de 10.000 de pași pe zi

Rezultatele acestei cercetări sunt vești bune, deoarece mulți dintre noi nu putem renunța la stilul nostru de viață foarte sedentar. Conform recentului studiu privind nivelul de activitate fizică și sportivă a populației franceze și europene realizat de asociația Attitude Prévention și Irmes, 8 din 10 femei franceze fac mai puțin de 10.000 de pași pe zi.

Aproape unul din trei nu realizează 5.000 de pași pe zi și 57% dintre cei chestionați fac mai puțin de 7.500 de pași pe zi. În plus, în medie, femeile franceze fac 7.578 de pași ... unul dintre pragurile remarcate de studiul americanilor și japonezilor pentru a fi în stare bună de sănătate.

Un stil de viață sedentar crește riscurile de boli

Dacă sedentarismul rămâne important, se datorează în mare parte stilului nostru de viață. În medie, femeile europene sunt așezate 7 ore pe zi (7:25 pentru femeile franceze). Printre cei mai activi, îi găsim pe finlandezi cu 5h47 de timp sedentar.

În plus, aproape 7 din 10 femei subestimează riscurile pentru sănătate ale unui stil de viață sedentar. Pentru a contracara efectele negative ale șederii la birou toată ziua, cercetările publicate în aprilie anul trecut au recomandat mersul la serviciu. Alte sfaturi vă pot ajuta, de asemenea, să începeți: cum ar fi să faceți o plimbare în timpul pauzei de masă sau să mergeți la biroul colegului pentru a-i oferi informații, mai degrabă decât să îi trimiteți un e-mail.

Principalele obstacole ale femeilor chestionate care nu au făcut exerciții sunt legate de viața lor profesională: constrângeri de timp (42%) și disponibilitatea ofertei (34%). Printre motivele personale, acestea citează lipsa de motivație (36%), înaintea lipsei de timp (20%) și a costurilor (17%). Cele două motive care i-ar putea determina să-și schimbe comportamentul ar fi o recomandare medicală (24%) și să practice o activitate cu familia sau prietenii (23%).

Foto: Pixabay