Autoturismele electrice câștigă teren rapid în România. Octombrie, lună record pentru înmatriculări
Piața auto din România înregistrează o evoluție remarcabilă, cu un avans consistent al înmatriculărilor de autoturisme noi în luna octombrie, cifră care depășește cu 11% rezultatele înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut
Articol de Petruț Mazilu, 17 Noiembrie 2025, 14:30
În acest context de creștere, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) subliniază ascensiunea spectaculoasă a vehiculelor 100% electrice, care au înregistrat un salt de 80% și au ajuns să dețină o cotă de piață semnificativă de 8%.
Potrivit sursei citate, în intervalul de referinţă, autoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total piaţă) au consemnat un volum de 12.769 de unităţi, iar cele mai vândute au fost: Dacia - cu 3.439 de unităţi, Toyota (1.332) şi Renault (905).
Pe modele, Dacia domină clasamentul, în octombrie, după cum urmează: Logan - cu 1.281 de exemplare, Sandero (751), Duster (703) şi Bigster (438).
Statistica oficială relevă, totodată, că, pe segmentare pe clase, modelele SUV sunt pe prima poziţie, cu o cotă de 50,8%, în creştere cu 11% de la un an la altul, urmate de Clasa C - cu o cotă de 25,9% (-3,2%) şi Clasa B - cu o cotă de 16,4% (+39,2%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna octombrie a acestui an, faţă de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 6,5% şi au ajuns la o pondere de 36%, în timp ce motorizările pe motorină au crescut 6,7%, până la o pondere în piaţă de 7,5%.
De asemenea, autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au raportat o majorare a înmatriculărilor de 11,5% (echivalentul a 22,4% din totalul pieţei de autoturisme), cu menţiunea că din toate acestea, 87% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 13% sunt pe motorină.
Pe de altă parte, autoturismele 'electrificate', respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate - BEV şi PHEV), precum şi cele mild-hibrid şi full hibrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) deţin, în luna octombrie a anului 2025, o cotă de piaţă de 56,5%, fiind cel mai important segment de pe piaţa românească, care depăşeşte cota deţinută de motorizările pe benzină şi motorină.
În acest segment, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8% din piaţă, faţă de 4,9%, în octombrie 2024, iar autoturismele plug-in hibrid 6,9%, comparativ cu 4,9%.
În primele zece luni ale anului 2025, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring (1.189 de unităţi şi o scădere de 47% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent), Hyundai Kona (565 de unităţi) şi Tesla Model 3 - cu 522 de unităţi.
Autoturismele Plug-In au pe primele trei locuri, în ordine, Ford Kuga - cu 574 de unităţi şi o creştere de 24%, Hyundai Tucson (570 de unităţi) şi Volkswagen Tiguan (508 unităţi).
În acelaşi timp, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc, în primele zece luni din 2025, Toyota Corolla - cu 3.575 de unităţi (+23% faţă de aceeaşi perioadă din 2024), urmat de Dacia Duster (2.673 de unităţi) şi Toyota Yaris Cross (2.333 de unităţi).
La categoria mild hybrid, conduce Dacia Duster, cu 5.347 de unităţi înmatriculate, la zece luni, iar apoi Hyundai Tucson - cu 1.656 de unităţi, şi Ford Puma (1.361 de unităţi).
Conform datelor citate, vehiculele comerciale uşoare şi minibus înregistrează, în octombrie 2025, o scădere de 0,1% faţă de octombrie, anul anterior, din care vehiculele comerciale uşoare fără minibus consemnează un recul de 1,8%.
Vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în primele nouă luni ale acestui an, un volum de 529 de unităţi, faţă de 491 de unităţi, în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În schimb, înmatriculările de vehicule comerciale grele şi autobuze au crescut cu 35% (octombrie 2025 vs octombrie 2024), din care vehiculele comerciale grele de peste 16 tone plus autotractoarele, un salt 30%.









