România, printre liderii Europei la târgul alimentar ANUGA 2025 din Köln
România a impresionat la ANUGA 2025, cel mai mare târg alimentar internațional din lume, desfășurat la Köln, Germania. 114 expozanți români au promovat produse locale sub brandul „Dor de origine românească”.

Articol de Ramona Alexandrescu, 09 Octombrie 2025, 12:29
La Köln, în Germania, între 4 și 8 octombrie 2025, s-a desfășurat ANUGA 2025, cel mai mare târg internațional dedicat industriei alimentare.
Ajuns la cea de-a 101-a ediție, evenimentul a reunit peste 8.000 de expozanți din 110 țări, fiind cea mai amplă ediție din istoria sa.
România s-a clasat printre primele 20 de țări participante, atât ca număr de companii, cât și ca suprafață expozițională o confirmare a potențialului industriei agroalimentare românești.
Realizatoarea Tatiana Mircea a discutat la emisiunea Viața la Țară cu Ștefan Pădure, președintele Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), și cu Cecilia Țugulia, unul dintre expozanții români prezenți la târg.
„Târgul ANUGA este cel mai mare eveniment expozițional din lume, indiferent de domeniu. Anul acesta s-au construit încă două hale noi, iar elita mondială a industriei alimentare este aici – producători, distribuitori și retaileri”, a declarat Ștefan Pădure.
România participă cu 114 companii, dintre care 86 în pavilionul național – distribuite în patru hale tematice, cu o suprafață totală de 1.200 m², iar în total, țara noastră ocupă 2.200 m² de spațiu expozițional.
„Mulți dintre producătorii prezenți au crescut prin programul de promovare a exporturilor, finanțat de Guvernul României. Este un sprijin esențial pentru companiile care vor să se afirme pe piața internațională”, a adăugat președintele APAR.
„Dor de origine românească” brandul care unește producătorii autohtoni
Standurile românești au fost reunite sub brandul „Dor de origine românească Grădina verde a Europei”, concept care promovează produsele curate, autentice și de calitate, cu materii prime românești.
„Percepția străinilor este că produsele românești sunt naturale și gustoase. Sub acest logo am unit companii mari și mici, iar rezultatul este impresionant. E o muncă de echipă, dar merită: România a fost remarcată printre țările cu cea mai coerentă prezență”, a explicat Ștefan Pădure.
Pe lângă degustările de produse tradiționale, delegația română a sărbătorit Ziua gastronomiei și a vinului românesc cu o prezentare culinară și momente muzicale moderne inspirate din folclor.
De asemenea, România a fost reprezentată și la secțiunea de inovație alimentară, printr-un produs creat de studenții de la Facultatea de Științe ale Vieții din Galați, câștigătorii competiției Ecotrofelia România 2025.
Cecilia Țugulia: „ANUGA e locul unde se dă ora exactă în alimentație”
Producătoarea Cecilia Țugulia a participat la târg cu produse certificate ecologic, precum făinuri de grâu și porumb, biscuiți și pâine cu maia.
„Deși suntem mici producători, nișa produselor ecologice este tot mai căutată. ANUGA este un loc fabulos vezi aici viitorul industriei alimentare. În câteva zile treci prin zeci de „manuale de marketing” doar privind standurile și ideile participanților”, a spus ea.
Printre inovațiile internaționale prezentate s-au numărat băuturi cu arome eliberate prin capsule de aer, produse moleculare și mixuri senzoriale care revoluționează consumul alimentar.
ANUGA 2025 a fost o dovadă clară că industria alimentară românească are potențial de creștere pe piața europeană. Sub umbrela APAR, producătorii români au demonstrat că tradiția, calitatea și inovația pot merge mână în mână.
„România are gust, are oameni muncitori și are o poveste autentică de spus lumii. La Köln, această poveste a fost auzită”, a concluzionat Tatiana Mircea.